ثبت شرکت بازرگانی

ثبت شرکت بازرگانی

شرکت هایی که با موضوع بازرگانی و به منظور انجام خرید ، فروش ، توزیع ، واردات ، صادرات و این دسته فعالیت ها اقدام فعالیت می نمایند شرکت بازرگانی و یا تجاری نامیده می شوند . شرکت های بازرگانی پس از تعیین موضوع فعالیت خود می توانند هم بصورت سهامی خاص و هم بصورت شرکت با مسئولیت محدود ثبت و تاسیس گردند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان می باشد  و این میزان سرمایه چه شرکت به شکل سهامی خاص ثبت شود و چه بصورت مسئولیت محدود تفاوتی نخواهد داشت و تنها تفاوت این سرمایه در نحوه تامین آن می باشد. در شرکت سهامی خاص ۳۵% سرمایه باید در بدو تاسیس سپرده شود و ما بقی آن طی مدت مشخص شده و طی اقرار نامه سهامداران تادیه شود ولی در شرکت با مسئولیت محدود تاسیس کنندگان الزامی ندارد که در بدو تاسیس ۳۵% سرمایه را فراهم و سپرده گذاری نمایند بلکه با ارائه اقرارنامه و تعهد به تامین آن می توانند تا زمان مشخص شده، سرمایه مورد نظر را فراهم نمایند .

اعضاء تشکیل دهنده شرکت سهامی خاص بازرگانی باید حداقل ۳ نفر بوده و ۲ نفر نیز به عنوان بازرس تعیین و معرفی شوند. برای ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر شریک باید وجود داشته باشند. در قانون برای اینکه یکی از اعضاء چه در شرکت با مسئولیت محدود و چه در شرکت سهامی خاص حتما مدرک تحصیلی مرتبط با امر بازرگانی داشته باشند چیزی ذکر نشده است هر چند با توجه به تخصصی شدن این حوزه در سال های اخیر بهتر است حداقل یک نفر از اعضاء دارای مدرک مرتبط با حوزه بازرگانی باشد. قانون برای مدیر عامل حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را عنوان کرده و فرد تعیین شده برای مدیر عاملی شرکت نباید کمتر از ۲۳ سال داشته باشد. سپس مطابق با فرآیند های تعریف شده در سامانه ثبت شرکت ها مراحل بعدی ادامه می یابد.

 

اخبار موسسه

prev next

توصیه های کاربردی

prev next